in

Crvena zvezda predvodi digitalnu revoluciju

Košarkaški klub Crvena zvezda, adidas i Authena, omogućili su crveno-belima pristalicama da prvi u svetu sporta postanu vlasnici jedinstvenih NFT-ja povezanih sa originalnim dresovima kluba koji vole. Crveno-beli su postali prvi košarkaški klub u Evropi i svetu koji će omogućiti navijačima da dođu do autentičnih, “figitalnih” dresova omiljenih igrača. Naime, dresovi koji će igrači nositi počev od utakmice sa Panatinaikosom (13. oktobra) imaju svog “digitalnog blizanca” u vidu digitalne imovine, sada već dobro poznatog NFT-ja.NFT-jevi će biti dostupni kao deo jedinstvene digitalne kolekcije KK Crvena zvezda. Od prve Evroligaške utakmice u novoj sezoni, svi navijači crveno-belih i ljubitelji košarke, biće u prilici da kupe jedinstveni NFT KK Crvena zvezda i na osnovu njega postanu vlasnici autentičnog i originalnog fizičkog dresa, koji će u prvom delu sezone nositi košarkaši na utakmicama Evrolige, a koji će im biti uručeni tokom jedne od utakmica u januaru 2023. godine. Originalni adidas dres kluba, koji će imati svoju NFT verziju biće dostupan na platformi „OpenSea“, a svi zainteresovani moći će da ih kupe plaćanjem „kripto valutom“, što je već postalo potpuno legalan i legitiman način plaćanja širom sveta.Crvena zvezda će biti na raspolaganju za registraciju i kupovinu, kako bi olakšala svima taj proces. Direktor marketinga u klubu sa Malog Kalemegdana Janko Stanković je istakao koliko je važna podrška navijača. “Ovaj projekat ima za cilj da im se odužimo za podršku i vernost, ali i omogućimo nešto potpuno drugačije i novo. Već godinama se trudimo da naši navijači od kluba dobiju mnogo više od pukog osećaja pripadnosti. Usavršavamo njihovo iskustvo u dvorani, ali i van nje. Sada želimo da iskoristimo sve prednosti Web3 tehnološke revolucije i pružimo našim navijačima dodatnu vrednost, dosad neviđenu u svetu sporta. Veliku zahvalnost dugujemo kompaniji Authena, koja je prepoznala rad našeg kluba i odlučila da u ovo novo sportsko poglavlje krene sa našim Klubom, a takođe se zahvaljujemo i našim partnerima iz adidasa, koji su prepoznali potencijal ideje i odlučili da nas podrže”, rekao je Stanković. Svaki NFT će imati svoju identičnu NFT repliku u obliku autentičnog adidas dresa KK Crvena zvezda, a digitalni i fizički dres će biti povezani preko NFC taga prisutog na svakom pojedinačnom dresu. Ako se zna da će na aukciju biti objavljena samo 32 autentična dresa (za svakog igrača iz ekipe u dve boje), i ako se zna nivo potražnje za unikatnim NFT-jevima na digitalnim tržištima, jasno je da je vrednost Zvezdinih “figitalnih” dresova višestruka. Sem mogućnosti kasnije dalje prodaje, pobednici aukcije će dobiti i dodatne benefite. Takođe, posle utakmice sa Barselonom (30.1.), kada će igrači poslednji put nositi dres sa NFC tagom, biće organizovan događaj tokom januara, kada će svaki igrač svečano uručiti dres vlasniku NFT-a, na dan utakmice sa Real Madridom.Igrači će od prve evroligaške utakmice nositi dresove, gde će svaki serijski broj dresa biti isti onaj koji će biti digitalno upisan u svaki jedinstveni NFT. Vlasnik NFT-ja će biti 100% siguran da se radi baš o tom dresu, što će potvrditi i beskontaktno očitavanje NFC taga, koji se nalazi unutar samog dresa, čime će biti povezani dres fizički i njegov digitalni parnjak NFT. Aukcija dresova će biti obavljena preko OpenSea.io, najpoznatije svetske platforme za trgovinu digitalnom imovinom, koja omogućuje da digitalno vlaništvo upisano u NFT-ju bude garant autentičnosti dresa, koji će biti isporučen u budućnosti.Kako bi potpuno osigurala jednostavnost i sigurnost aukcije i posedovanja “figitalnih” dresova za svoje navijače, Crvena zvezda je u projekat uključila Authenu, švajcarsku kompaniju i jednog od svetskih lidera verifikacije i autentikacije fizičke imovine blokčejn digitalnom tehnologijom. Authena AG je vodeći svetski provajder Autentičnosti i praćenja kao Servisa stvara direktnu komunikaciju sa krajnjim potrošačima. Sa sedištem u Švajcarskoj, kompanija donosi iskustvo i standarde kvaliteta u borbi protiv falsifikovanja, paralelnog uvoza i zloupotrebe brenda originalnih proizvoda. Sportske memorabilija su dragocena imovina za klubove i saveze, ali samo kada je autentičnost zagarantovana navijačima i kolekcionarima čak i nakon prve prodaje.AUTHENA patentirana tehnologija stvara jedinstvenu vezu između fizičkog objekta i njegovog digitalnog sertifikata o vlasništvu, koji se nepromenljivo beleži na blokčejnu. Ovo uparivanje prati i kasnije stvaranje sekundarnog tržišta. Fizički predmet postaje autentifikovan, direktan i personalizovan kanal komunikacije, čineći iskustvo navijača još intenzivnijim i privlačnijim. “Srećni smo što imamo partnerstvo sa jednim od najuspešnijih košarkaških klubova u Evropi. KK Crvena zvezda je osvojila 22 titule prvaka države i jedini je klub koji je iznedrio 4 igrača u Kući slavnih Međunarodne košarkaške federacije (FIBA). Navijači KK Crvena zvezda će biti zadovoljni, a mlađi fanovi će biti uzbuđeni da otkriju prednosti ove prve kolekcije i radujemo se ovoj saradnji koja će iskustvo navijača učiniti još upečatljivijim i autentičnijim“, dodao je generalni direktor AUTHENA Mateo Pancavolta. Navijači će narednih dana dobiti detaljno uputstvo za učestvovanje u ovoj akciji, načinu kupovine, ceni, spisku benefita… “Inovacije i nove tehnologije su sastavni deo strategije adidasa i zato nam je zadovoljstvo što smo deo ovog zanimljivog i kreativnog projekta. Sigurni smo da će interesovanje biti veliko, jer će ljubitelji košarke i Crvene zvezde moći da dobiju autentične dresove, kako u virtuelnom svetu, tako i fizički”, rekla je Tatjana Stojković iz Adidasa.