in

Valentino Rosi za RTS: Uživam u automobilskim trkama

U Svetskom GT šampionatu nastupaju velika imena svetskog automobilizma poput Mara Engela, Luke Štolca, Marka Mapelija, Mirka Bortolotija i Rafaelea Marčela. Ipak, već na prvom testu u Francuskoj na čuvenoj stazi Pol Rikar početkom marta bilo je jasno ko je prva zvezda šampionata.

Ista slika vidjena je i na prvoj trci u Imoli. Valentino Rosi je jedna od najvećih zvezda današnjice, devetostruki šampion sveta u motociklizmu i živa legenda svetskog auto-moto sporta. Italijanska sportska ikona i miljenik publike širom sveta, koji okuplja više miliona navijača na svim kontinentima, nakon okončanja karijere u Moto Dži Piju, odlučio je da ove sezone nastupi u Svetskom GT šampionatu. U karijeri je već imao izlete kao test vozač Formule 1, ali i u Reliju.

 

“Dobro sam se snašao. Nisam daleko od kolega iz tima Verviša i Milera. Medjutim postoje neka mesta i krivine na kojima moram da budem bolji. Tim radi izvanredan posao. Imamo najbolje inženjere ali naravno da kod mene postoji prostor za napredak” rekao je Valentino Rosi.

Valentino Rosi seo je za volan Audija R8 i ove sezone nastupa za ekipu WRT iz Belgije, a timske kolege ove sezone u endjurans trkama biće mu Švajcarac Niko Miler i Belgijanac Verviš.

“Na sastanku uoči trke sam mu rekao: Kada bi smo imali priliku da sanjamo i dovedemo bilo kog vozača u šampionat, uključujući i one vozače iz Formule 1, izabrali bi smo njega. On je neverovatna osoba, tako je drag i on je svima najbolji prijatelj. Zaista je poseban” rekao je direktor Svetskog GT šampionata Stefan Ratel.

Koliko je Rosi voljen i obožavan najbolje pokazuju i ekskluzivni kadrovi kolege Nemanje Matića sa staze u Imoli – od ranih jutarnjih časova sve do večeri, hiljade pristalica iz celog sveta čekali su ispred njegovog boksa kako bi ga videli i dobili autogram i fotografiju od Rosija.

 

“Kvalitet šampionata i vozača je sličan kao u moto GP-u. Razlika je u tome što je ovde više ljudi koji rade na automobilu. Za mene je motosport na prvom mestu i ni sa čim se ne može porediti, ali ovo je veliki izazov. Vožnja automobila donosi drugačije emocije i adrenalin. Trudiću se da što više uživam ali i da se borim za pobede i podijuma” istakao je Rosi za našu kuću RTS.

Na prvoj trci u Imoli, u konkurenciji 52 automobila i 156 vozača iz celog sveta, Rosi je sa svojim timom bio na 17. poziciji u generalnom plasmanu.

Što se Borkovića tiče, njegov tim Medpanda iz Španije u Mercedesu AMG GT3 je na svakom koraku izazivao je mnogo pažnje navijača iz celog sveta zbog prepoznatljivosti i odličnog marketinga.

Na startnom gridu u Imoli na stazi Enco i Dino Cerari vidjena je najjača konkurencija. Na stazi ogromna gužva. Mesta za preticanje gotovo da nije bilo.

 

Glavni favorit za pobedu bio je Italijan Marčelo.

U Medpanda timu prvi je u automobil seo naš as Dušan Borković.

 

Iako su zbog kazne u kvalifikacijama vozači Medpanda morali da startuju tek sa 45. pozicije, Borković je već na početku šampionata pokazao klasu i dokazao da je kompletan vozač. Vanserijsokm vožnjom je za samo tri kruga sa 45. došao do 32. pozicije.

 

Delovaoje nezaustavljivo i samouvereno, iako je prvi put nastupio u novom automobilu u zvaničnoj trci protiv mnogo iskusnijih vozača u takmičenju. Besprekornih sat vremena vožnje prekinuo je kvar na motoru automobila, te je Šon Vokinšou koji je drugi vozio za Medpanda tim morao da odustane. Ezekiel Perez nije ni imao priliku da nastupi u trećem satu vožnje.

 

Pobedu u Pro i Silver kupu odneo je tim WRT sa vozačima Vanden Lindeom iz Južne Afrike i Belgijancima Vandhorom i Bertsom u Audiju R8 sa brojem 32. Najbolji u Silver kupu bio je trići Audi iz WRT tima.

 

Iako su ostali bez plasmana, u Medpanda timu gledaju sa optimizmom na naredne trke, dok naši navijači čekaju prvi podijum za Dušana Borkovića i u Svetskom GT šampionatu. Pred njim su još četiri trke tokom kojih će imati priliku da ispiše nove stranice u istoriji našeg auto-moto sporta.