in

Pariska veletrgovina: PSŽ nema mnogo evro-trofeja, ali hoće 150.000.000 evra od prodaje od brendiranih proizvoda

Osnivači Pari Sen Žermena Anri Patrel, Pjer Etije i Gi Kreson nisu bili ni rođeni dok su stasavali velikani evropskog fudbala Liverpul, Mančester Junajted, Real Madrid, Barselona, Benfika, Milano, Bajern…Sveci, za razliku od nabrojanih, nikada nisu pili šampanjac iz “ušatog” pehara koji poduže šampion Evrope. U petodecenijskoj istoriji, odnosno od 1970. kada je nastao PSŽ ujedinjenjem Pariza, formiranog godinu dana ranije i Stad Sen Žermena, osnovanog na periferiji Grada svetlosti 1904. koji nije odmakao dalje od drugog ranga francuskog ligaškog takmičenja i četvrtfinala nacionalnog kupa, PSŽ može da se pohvali samo sa dva evropska pehara – Kupom pobednika kupova (1996) i manje bitnim Intertoto kupom (2001).Taj mršavi učinak s obzirom na astronomska ulaganja, posebno otkad su se u klupske prostorije 2011. ušetali poslenici katarskog vladara Tamima bin Hamada Al Tanija, naravno s njegovim novcem, ipak nije smetao PSŽ-u da se probije u sam vrh najpoznatijih fudbalskih brendova na svetu.U koju god iole ozbiljniju sportsku prodavnicu da uđete, bilo fizički ili putem interneta, nabasaćete bar na jedan proizvod na kome je odštampan, izgraviran, oslikan ili izvezen stilizovan Ajfelov toranj u kružnom natpisu Paris Saint-Germain.Možda se takva slika o globalnoj popularnosti Parižana nekim istinskim ljubiteljima fudbala čini prenaglašena, jer višedecenijski rezultati PSŽ-a su daleko od konkurenata. Međutim, verovali ili ne, mnogima “manjak” evropskih pehara u trofejnoj sali PSŽ-a ne smeta da pazare artikle sa grbom Svetaca koji su prošle godine, računajući i cene raznih akademija, koštali kupce čak 77.000.000 evra!Zato je uprava kluba rešila da sa maloprodajnim lancom Lids, koji je skoro u 50-odstotnom vlasništvu Fanatics-a, najvećeg svetskog onlajn proizvođača i prodavca licencirane sportske robe, kolekcionarskih predmeta, NFT-a i trgovačkih kartica, sklopi ugovor prema kojem će do 2025. godine otvoriti sedam klupskih prodavnica, odnosno uvećati ih sa devet na 16.Lids je ista kompanija uz čiju je asistenciju PSŽ u maju 2021. otvorio prodavnicu Los Anđelesu, ali i u maju ove godine na Petoj aveniji u Njujorku, koju nedeljno poseti preko 7.000 potencijalnih kupaca.”Cilj je da proširimo mrežu prodavnica u našem direktnom vlasništvu širom sveta prema sopstvenom konceptu”, kaže Fabijan Alegr, brend direktor PSŽ-a, koji je poslednjih deset godina oblikovao brend pariskog kluba.##EDITORS_CHOICE##Ne krije da je plan da se uskoro otvori prodavnica u Londonu i još tri u Francuskoj van Pariza. Razlog za ovu ekspanziju je to što se 65% klupske onlajn prodaje u Francuskoj ne obavi u glavnom gradu, dok Velika Britanija već akumulira 9% od 26.000.000 evra naplaćenih putem e-trgovine fanova, a SAD čak 20%.Cilj je da se prihod od prodaje u prodavnicama udvostruči.Alegr je takođe naveo da je PSŽ ovog leta prodao više od 150.000 klupskih proizvoda, odnosno 67.000 dresova samo u svoje dve prodavnice u Parizu: vodećoj na Jelisejskim poljima, kroz koju nedeljno prođe 23.000 ljudi i prodavnici na Parku prinčeva.PSŽ je inače među retkim klubovima koji pokušava da sam organizuje prodaju dresova i ostale robe, naravno, zbog toga što je profit tako višestruko veći nego kada se ide preko posrednika i velikih lanaca. Jasno, taj je način i mnogo komplikovaniji.